Oletko valmis menemään suorana, mutta et ole varma, mistä aloittaa? Tässä opas siitä, miten aloitat ja mitä tarvitset tehdäksesi siitä seikkailun, josta voit olla ylpeä.
Suoratoisto on yksi suosituimmista verkkosisällön muodoista tänään ja on kokenut valtavaa kasvua viime vuosina. Sivustot kuten Twitch.tv ja YouTube ovat mahdollistaneet kenelle tahansa menestyksen verkossa. Yhä useammat ihmiset katsovat suoratoistoja tänään kuin perinteisiä suoratoistopalveluita, ja trendi on jatkuvasti kasvussa.
Monet katsojat ovat kiinnostuneita samoista suoratoimijoista heidän viihdearvonsa takia. Esimerkiksi useimmat ihmiset katsovat ammattimaisia pelaajia, jotka harjoittelevat suoratoistoissaan. Se on kuin katselisit Cristiano Ronaldoa kuntosalilla tai kentällä, missä näet, miten hän kehittyy. Saat ainutlaatuisen käsityksen jotain korkeimmasta tasosta, mihin monet tavoittelevat tänään.
Miksi suoratoisto on niin suosittua vuonna 2021?
Jos oma käsityksesi suoratoistosta ei ole, että se kokee merkittävää kasvua, nämä tilastot saattavat vakuuttaa sinut:
- Ihmiset eivät enää pidä televisiota tärkeänä. Vain 42% ihmisistä omistaa kaapeliliittymän katsoakseen suoraa televisiota.
- Vaikka suora televisio menettää suosiotaan, suoratoisto on nousussa. Kotitalouksista, joissa on suoratoistolaitteita, 19% katsoo suoratoistosisältöä.
- Katsojat katsovat 3 kertaa enemmän suoria videoita kuin ennakkoon tallennettuja.
Lähde: https://restream.io/blog/live-streaming-statistics/
Miten valmistaudut suoratoistoon?
Koska kyseessä on "live" -suoratoisto, saatat ajatella, että suurin osa siitä on improvisoitua ja että voit helposti mennä suorana ilman tiettyä suunnitelmaa. Kuitenkin suurimmat suoratoimijat eivät ole valmistautumattomia, eivät edes pelaajat. Jos olet kiinnostunut suoratoistokanavan perustamisesta etkä vain tee sitä harrastuksena, suosittelen vahvasti suunnittelua ennen kuin painat "live" -painiketta:
- Suunnittele: Jos haluat ihmisten virittyvän suoratoistoosi, sinun on valittava oikea aika. Tärkein asia on harkita, milloin yleisösi on saatavilla katsomaan suoratoistoasi. Esimerkiksi, jos kohdeyleisösi ovat koululaisia, päiväaika ja myöhäinen ilta eivät ehkä ole paras idea.
- Löydä oma niche: Mitä tapahtuu suoratoistossasi? Suoratoistolla on monia suosittuja nichejä, joihin sinun on sovittava. Esimerkiksi pelaaminen, musiikki, urheilu ja "IRL" -suoratoistot ovat hyvin suosittuja. Voit mennä vielä tarkemmalle tasolle valitsemalla alakategorian näistä kategorioista.
- Löydä yleisösi: Voi olla vaikeaa tietää, mitä suoratoistaa, jos et tiedä, kuka katsoo. Jos et voi määritellä yleisöäsi, et tyydytä heitä tarjoamallasi sisällöllä. Sisältösi on elinkeinosi, joten sinun on tiedettävä, mitä yleisö odottaa sinulta.
- Aseta tavoitteita: Voi olla vaikeaa tietää, milloin pitäisi olla tyytyväinen, jos et aseta joitain tavoitteita suoratoistollesi. Se ei ole helppoa, kun aloitat, joten aloita ehkä hyvin pienistä tavoitteista. Aseta tavoitteita siitä, kuinka monta kertaa haluat suoratoistaa viikossa tai kuinka monta katsojaa haluaisit olla yhteensä kuukauden kuluttua.
- Promotoi: Tee melua itsestäsi. Olet aloittanut, ja se on hienoa. Jaa suoratoistosi eri Facebook-ryhmissä ja kerro siitä ystävillesi kaikkialla missä voit. He saattavat ajatella sitä oudoksi, mutta on hyväksi suoratoistollesi, että ihmiset virittyvät, ja mieluiten osallistuvat keskusteluun.
Mikä on perus-suoratoistojärjestelmä?
Aloittaaksesi tarvitaan joitain olennaisia elementtejä, ja myöhemmin voit piristää järjestelmääsi lisäominaisuuksilla. Tässä käsitellään ensin tärkeimpiä suoratoistoon tarvittavia elementtejä. Neljä keskeistä elementtiä koostuvat kamerasta, mikrofonista, suoratoisto-ohjelmistostasi ja hyvästä internetyhteydestä.
📷 Kamera
Kamera on välttämätön, koska se mahdollistaa katsojien näkemisen. Teknisesti voit suoratoistaa ilman kameraa, mutta kaikki tutkimus ja tiedot osoittavat, että yksi tärkeimmistä vaatimuksista kuluttajilta on, että suoratoimijalla, jonka kanssa he ovat tekemisissä, on kamera. Voit helposti löytää kameran, joka tarjoaa erinomaisen laadun vaikuttamatta merkittävästi pankkitiliisi.
Katso srihome-webcam
🎙 Mikrofoni
Vaikka kamera on tärkeä, se ei ole yhtä olennaista kuin mikrofoni. Useimmat katsojat voivat sietää melko hyvää kuvaa sinusta, mutta jos heidän täytyy katsoa sinun suoratoistoasi tuntikausia keskinkertaisella äänellä, se ei tule olemaan menestys yleisöllesi. Mikrofoneja on monen hintaluokan, mutta ensin sinun on valittava USB-mikrofonin ja XLR-mikrofonin välillä. Jos valitset XLR-mikrofonin, pidä mielessä, että se vaatii myös äänirajapinnan. Hyvä USB-mikrofoni voisi olla tämä Audio-Technica AT2020, joka tarjoaa erinomaisen laadun kohtuulliseen hintaan, tai tämä "state of the art" Shure SM7B, jota käyttävät jotkut suurimmista suoratoimijoista.
👨🏽💻 Suoratoisto-ohjelmisto
Suoratoisto-ohjelmisto on linkki tietokoneesi ja valitsemasi suoratoistopalvelun välillä. Oppimiskäyrä täällä on hieman jyrkempi kuin esimerkiksi mikrofonin liittäminen tietokoneeseesi USB: n kautta. Suosittelisin viettämään muutaman tunnin katsomalla 2-3 YouTube-videota valitsemastasi ohjelmistosta. Suosittelen OBS Studioa tai StreamLabsia, jotka ovat yleisimmin käytettyjä (ja ne ovat ilmaisia).
🔌 Internetyhteys
Lähes itsestäänselvää on, että hyvä internetyhteys on välttämätön. Syy tähän on varsin yksinkertainen; sinun on lähetettävä video- ja äänisisältöä suorana, ja se vaatii vakaa yhteyden.
🔝 Huipennus
Suoratoisto voi tulla kalliiksi harrastukseksi, koska voit aina tehdä suoratoistostasi vieläkin hienomman. Olipa kyse sitten laitteiston laadusta tai ympäristöstäsi suoratoistaessasi. Se voi aina villiintyä. Se voisi olla jotain kuten juhla valot, joita käytät tehdessäsi jotain hullua suoratoistossa. Ringvalot täydellisen valaistuksen saavuttamiseksi kauniille kasvoillesi tai valomainokset roikkumaan taustalla. Vain mielikuvitus asettaa rajat!
Missä sinun pitäisi suoratoistaa sisältöäsi?
Kun olet suunnitellut uuden suoratoistosi ja löytänyt tarvittavan kaluston suoran lähetyksen mahdollistamiseksi, voitko mennä suorana? Kyllä voit, mutta sinun kannattaa valita, mille alustoille haluat striimata, ja päättää, kuinka monella haluat olla.
Jos et ole vielä valinnut tiettyä kohderyhmää suoratoistollesi ja haluat tavoittaa mahdollisimman monta ihmistä, oppimiskäyrä on hyvin matala YouTubessa, Facebookissa ja Twitterissä.
▶ YouTube Live: Sekä OBS Studion että StreamLabsin avulla voit helposti asettaa YouTuben kanavaksi striimaamista varten ja mennä suorana.
▶ Facebook Live: On fiksua mennä suorana Facebookissa, jos sinulla on jo pieni seuraajakunta, ystäviä ja perhettä Facebookissa, ja puhut yleisemmälle yleisölle. Se on myös melko helppo asettaa!
▶ Twitter Live: Jos suoratoistoosi liittyy tuoreita uutisia ja päivityksiä, Twitter voi olla sinulle sopiva alusta.
🎮 Pelaajien striimit
Pelaaminen ja esports ovat tänään suoratoistamisen suurimpia genrejä. Tämä tarkoittaa luonnollisesti sitä, että pelaamiseen on omistettuja alustoja.
▶ Twitch: Twitch on selvästi suurin pelaamiseen tarkoitettu alusta. Jos et ole tuttu Twitchin kanssa, se voi vaikuttaa ylivoimaiselta ensimmäisellä käynnilläsi. Löydät lähes kaikki pelinimikkeet, tunnetut suoratoistajat ja julkkikset, jotka käyttävät sitä jonkinlaisena "jutustelushowna". Twitchillä on myös yhteisö, joka vaatii jonkin verran perehtyneisyyttä jargoniin ja ei-niin-vakavasti otettaviin juttuihin ja trollaukseen chatissa.
▶ YouTube Gaming: Vaikka alusta ei olekaan niin suuri kuin Twitch, monet pitävät sitä "helpompana", koska se on YouTube, jota kaikki tuntevat. Jos onnistut houkuttelemaan fanit YouTubeen, voit löytää paljon uskollisia faneja.
▶ Facebook Gaming: Kolmas vaihtoehtosi pelaajana on Facebook Gaming, missä sinulla on mahdollisuus tavoittaa suoraan ne ihmiset, jotka jo ovat Facebookissa.
📝 Luovien suoratoistojen
Tietenkin on muitakin striimejä kuin pelaamiseen liittyvät striimit. Itse asiassa luovat striimit ovat alkaneet täyttää yhä enemmän suoratoistokenttää. Twitchin, YouTuben ja Facebookin lisäksi on myös omistettuja alustoja sinulle luovana sisällöntuottajana.
▶ Mixcloud: Jos haluat striimata musiikkia ja DJ-sekoituksia tai jos haluat aloittaa ohjelman tai podcastin, Mixcloud voi olla helposti oikea valinta sinulle!
▶ Picarto: Picarto on alusta, jossa taiteilijat voivat striimata näyttäen luovia kykyjään. Picarto ei ole vielä valtava, mutta käytön kasvussa on havaittavissa trendi.
👔 Liikealan suoratoistot
Suoratoistaminen on saanut paljon suosiota viime vuosina. Monet kutsuvat niitä "webinaareiksi", ja jotkut kutsuvat niitä suoratoistoiksi - minun mielestäni se on melko lailla sama asia. Se on tapa joillekin yrityksille edistää brändiään ja laajentaa verkostoaan tiedonjakamisen ja tunnettuuden avulla.
▶ LinkedIn Live: Paras paikka järjestää ammatillisia suoratoistoja on LinkedInissä. Vaikka heidän Live-alustansa on suhteellisen uusi, se palvelee tarkoitustaan hyvin. Monet saattavat käyttää muita ohjelmistoja suoratoistoihinsa, mutta käytännössä kaikki tanskalaiset yrityssuoratoistot mainostetaan LinkedInissä. Siksi useimmat odottavat merkittävää kasvua omalla alustallaan.
Ideat suoratoistoja varten
Jos olet jumissa etkä ehkä tiedä mitä tehdä suoratoistollasi, tässä on muutama suosittu ehdotus:
▶ Suorat haastattelut ja kysymys- ja vastausosiot: Suoratoistot ovat täydellisiä haastatteluille ja kysymys- ja vastausosioille. Voit helposti pitää haastattelun ilman tarvetta toiselle henkilölle huoneessa. Ota heidät mukaan Discord-yhteyden tai vastaavan kautta ja luo split-screen -näkymä. Katsojat voivat osallistua kysymyksillä chatissa, luoden loistavan ilmapiirin.
▶ Suoratapahtumat: Ihmiset rakastavat tapahtumia, vaikka ne olisivatkin virtuaalisia. Striimaa tapahtuma, jonka sinä tai yrityksesi järjestää, ja anna ihmisten seurata mukana.
▶ Podcastit: Yhä useammat ihmiset kuuntelevat podcasteja, ja yhä useammat näkevät arvon suoratoistolla podcastina. Eli vakiintunut podcast tekee suoratoistoja, tai vakiintunut suoratoimija luo podcastin. Esimerkiksi jos teet haastatteluja, voit julkaista äänen podcastina jälkeenpäin.
▶ Tuotelanseeraukset: Järjestä live-lanseeraus, kun uusia tuotteita julkaistaan. Hyödynnä tilaisuus esitellä, vastata kysymyksiin tai pitää kilpailuja.
▶ "Kulissien takana": Luo jonkinlainen "kulissien takainen" näkökulma yritykseesi, podcastiisi tai striimiisi. Ihmiset rakastavat päästä syvemmälle johonkin, mihin heillä ei normaalisti olisi pääsyä.
Muutamia ylimääräisiä vinkkejä ja niksejä onnistuneelle suoratoistolle
Ennen kuin päästän sinut valloittamaan suoratoiston maailman, haluan jakaa muutaman vinkin ja niksin, jotka antavat sinulle edun kilpailijoihisi nähden, jotka vasta aloittavat.
💡 Grafiikat voivat tehdä sinusta ammattilaisen näköisen: Jos sinulla on jo alusta asti hienoa graafista materiaalia suoratoiston maahantuontisivullesi, suoratoistollesi ja sosiaaliseen mediaan, sinulla on valtava etu kilpailijoihisi nähden. Näytät vakavammalta ja paljon ammattimaisemmalta kuin todellisuudessa olet aloittaessasi. Suosittelen Fiverr.comia loistavana ja edullisena aloitusratkaisuna.
💡 Harjoittele kameran edessä joka päivä: Puhuminen kameran edessä voi olla monille ahdistavaa. Siksi suosittelen nauhoittamaan videon itsestäsi puhumassa joka päivä puhelimellasi, jossa käyt vain läpi jotain triviaalia. Voit käyttää sitä myös itseterapiana, päiväkirjana tai vastaavana, mutta tämä kurinalaisuus on vain harjoitusta, joka tekee täydelliseksi.
💡 Unohda kaikki suoratoistoa koskevat myytit ja huhut, joita olet kuullut: Olet saattanut kuulla joitain joko hyviä tai huonoja huhuja ja myyttejä suoratoistamisesta, alan ihmisistä tai vastaavista. Unohda ne kaikki. Sinun täytyy muodostaa omat mielipiteesi, suhteet ja kaikki siltä väliltä täysin omasta itsestäsi. Vain sinä voit tehdä oman suoratoistomatkasi.
💡 Sukella nörttimäisiin yksityiskohtiin: 80% suoratoiston katsojista lopettaa katsomisen, jos heillä on huono kokemus. Jos huomaat tämän trendin etkä tiedä mitä tehdä, voit hyötyä sukeltamalla syvemmälle yksityiskohtiin, kuten bittinopeuteen, avainkehäväliin, kuvataajuuksiin, pudonneisiin kehyksiin ja videokoodekkiin, jotta tulevaisuudessa varmistetaan korkea laatu sinulle ja striimillesi.
Iloista suoratoistoa!
Kauppaehdot yksityisasiakkaille
Napsauta tästä nähdäksesi kaupankäyntiehdot yritys- ja EAN-asiakkaille
Yleistä tietoa
Music Group Denmark A/S:tä ja tätä verkkokauppaa kutsutaan tästä eteenpäin nimellä "myyjä, me, verkkokauppa", kun taas Music Group Denmark A / S:n suoraostoasiakasta nimellä ”sinä”
Osoite:
Music Group Denmark A/S
Norddigesvej 4
8240 Risskov
info@soundstorexl.fi
Puh. +358 75 3263322
Osakeyhtiö
CVR: 33777175
Perustamisvuosi: 2011
Toimitus
Toimituskulut voivat vaihdella toimitustavan, tuotteen ja kokonaisostohinnan mukaan. Ostajalle ilmoitetaan tästä luonnollisesti ennen tilauksen vahvistamista. Huomaa, että tilauksen yhteydessä sinulla on mahdollisuus määrittää vaihtoehtoinen toimitusosoite. Tätä voidaan käyttää, jos tilatut tuotteet toimitetaan toissijaiseen osoitteeseen; esimerkiksi työpaikallesi.
* Huomaa: Kun tilaat tuotteita ja valitset "yksityinen toimitus", tilauksen voi toimittaa yksi tai useampi eri kuljetusyhtiö, kuten: GLS, Post Danmark, UPS, DPD jne. Tämä johtuu siitä, että toimitamme useilta eri tavarantoimittajilta, jotka käyttävät eri kuljetusyhtiöitä. Paketit käsitellään siis kyseessä olevan kuljetusyhtiön lähetystavan mukaisesti ja ne voidaan lähettää lähimpään GLS-pakettipisteeseen, postiin tms., mikäli ketään ei ole paikalla, kun kuljettaja yrittää toimittaa tilaustasi.
Jos haluat tietää, kuka toimittaa tilauksesi, voit kirjautua verkkokauppamme kautta "Omalle tilille", jossa on yleensä kerrottu, kuka toimittaa tilauksen. Jos tätä ei ole ilmoitettu, voit lähettää meille sähköpostia.
Toimitusaika voi vaihdella tuotteen varastotilanteen mukaan, mutta tämä mainitaan yksittäisen tuotteen kohdalla.
Huomioithan, että suurten ja/tai raskaiden tavaroiden toimituksissa kuljetusliikkeiden, kuten esimerkiksi Dachserin tai Danske Fragtmændin, toimitus tapahtuu suoraan asunnollesi.
Maksu
SoundStoreXL-verkkokaupassa voit maksaa seuraavilla maksutavoilla. Kun maksu on vastaanotettu, lähetämme tuotteet sinulle.
Kortti
● Dankort
● Visa / Dankort
● Mastercard
● MasterCard Debit
● Visa
● Visa Electron
Summa vähennetään kortiltasi vasta kun tuotteet lähetetään verkkokaupasta. Summa, joka on suurempi kuin mitä olet hyväksynyt ostohetkellä, ei koskaan veloiteta. Emme veloita korttikuluja.
MobilePay
Osta verkossa ja maksa matkapuhelimellasi
Pankkisiirto
Ei lisämaksuja
Siirrät kokonaissumman pankkitilillemme Spar Nord Bank A/S:ssä:
Reg: 9004 - Tilinumero: 1120451932
BIC/Swift-koodi: SPNODK22
IBAN-numero: DK2290041120451932
HUOM! Kun maksat pankkisiirrolla, et ole vastalausejärjestelmän suojassa.
EAN-numero
Vain viranomaisille tai julkisille laitoksille
Lahjakortti
Lahjakortteja käytettäessä, voidaan käyttää vain yhtä lahjakorttikoodia ostosta kohden
Hinnat
Kaikki verkkokauppojen hinnat ovat Tanskan kruunuissa EUR ja sisältävät ALV:n ja muut verot.
Voit nähdä aikaisemmat tilauksesi kirjautumalla verkkokauppamme kautta. Kirjautumisen jälkeen voit esimerkiksi tulostaa ostoksestasi laskun ja vastaavia tietoja.
Voit tarkastella ostohistoriaasi asiakastilin luomisen jälkeen.
Alennuskoodit ja lahjakortit
Ellei toisin mainita, seuraavat ehdot koskevat alennuskoodeja tilaustasolla (ei yksittäisiä tuotetarjouksia).
1. Alennuskoodia voi käyttää enintään kerran per asiakas per päivä.
2. Yhtä tilausta kohti voidaan käyttää enintään yhtä alennuskoodia.
Lahjakortti katsotaan talletukseksi, eikä sitä lueta tuotteen ostoksi. Lahjakorttia ei voi käyttää uuden lahjakortin maksamiseen.
ALV:n palautus
Kun tuote viedään maasta, lähetä meille voimassaolevat asiakirjat (esim. tullileimalla varustettu myyntilasku) sekä tilitietosi arvonlisäveron palautushakemukseesi. Kun tämä on toimitettu, arvonlisäveron määrä palautetaan hallintokuluineen 10 % arvonlisäveron määrästä (min. 13 EUR ja max. 54 EUR)
Palautetut tuotteet / peruuttamisoikeus
Sinulla on 30 päivän peruuttamisoikeus, kun teet ostoksia verkkokaupassamme.
Peruutusaika päättyy 30 päivän kuluttua päivästä, jolloin:
1. olet vastaanottanut tuotteesi
2. vastaanottanut fyysisesti viimeisen tuotteen, jos on sovittu useista eri tuotteista, jotka tilataan yhdessä tilauksessa ja jotka toimitetaan yksitellen
3. vastaanottanut fyysisesti viimeisen erän tai viimeisen tuoteosan, jos on kyse useista eristä tai osista koostuvan tuotteen toimittamisesta
Sinun tulee käyttää palautuslomakettamme peruuttamisoikeuteen ja lähettää siitä kopio palautuksen yhteydessä. Voit myös lähettää sähköpostia osoitteeseen: info@soundstorexl.fi
tai käyttää tavallista peruutuslomaketta. Et voi peruuttaa tilaustasi yksinkertaisesti kieltäytymällä vastaanottamasta tuotetta ilmoittamatta meille tästä selkeästi.
Tiettyjä tuotteita ei luonteensa vuoksi voida palauttaa normaalilla toimituksella. Tämä koskee yleensä yli 30 kg painoisia tai yli 2 metrin pituisia esineitä.
Ostoksen osien hyvitys
Jos olet ostanut meiltä useampia tuotteita, sinulla on mahdollisuus palauttaa yksi tai useampi tuote, vaikka niitä ei olisi ostettu yhtenä tilauksena.
Huomaa, että sinulle ei hyvitetä toimituskuluja, jos haluat palauttaa osan ostostasi.
Palautukset
Lue lisää palautuksista nettisivuiltamme kohdista "Asiakaspalvelu> Palautukset"
Kun olet ilmoittanut meille ostoksesi peruutuksesta, sinulla on 14 päivää aikaa lähettää tuote takaisin meille.
Sinun on maksettava toimituskulut ja olet vastuussa kuljetuksen aikana sattuneista vaurioista.
• ÄLÄ kirjoita pakkaukseen.
• Käytä pakkaukseen VAIN kirkasta teippiä.
• Varmista, että tuote on tiukasti pakattu.
• Kun palautat tuotteita meille, on tärkeää, että alkuperäinen pakkaus on ehjä.
• Muista liittää mukaan palautuskuitti tai kopio ostotositteesta.
Jos kirjoitat pakettiin, vaurioitat tai kadotat alkuperäisen pakkauksen, tämä nähdään tuotteen arvon alenemisena ja siksi hinnan laskuna palautuksen yhteydessä.
Hinnasta vähennetään vähintään 27 EUR, jos alkuperäinen pakkaus on vaurioitunut, tai enintään 40 % tuotteen hinnasta, jos tuote palautetaan ilman sen alkuperäistä pakkausta.
Siksi on tärkeää pakata tuote alkuperäiseen pakkaukseen huolellisesti, joko pahvilaatikkoon tai kuplamuoviin, jos haluat palauttaa tuotteen.
Alkuperäiseen pakkauksen päällä saa käyttää vain kirkasta teippiä!
Mikään toimitettu ohjelmisto ei saa olla aktivoitu tai sinetti rikottu. Lyhyesti sanottuna tuotteet on aina palautettava ja vastaanotettava samassa kunnossa kuin täältä lähtiessä. Siksi pyydämme sinua varmistamaan, että tuote on pakattu turvallisesti.
Emme ota vastaan postiennakolla tai postiin tai pakettipisteeseen lähetettyjä paketteja.
Peruuttamisoikeuden ulkopuolelle jäävät tuotteet:
Tavaroita ilman palautusoikeutta ovat: valmistetut tavarat, mittojen mukaan leikatut tavarat, mikrofonit, in-ear-kuulokkeet, ohjelmistot ja tuotteet, joita ei avaamisen jälkeen voi myydä uudelleen.
Tuotteen kunto kun palautat sen
Jos tavara on menettänyt arvoa, koska olet käyttänyt sitä eri tavalla kuin on ollut tarpeen tuotteen luonteen, ominaisuuksien ja toimintatavan vuoksi, voit saada takaisin vain osan alkuperäisestä ostohinnasta. Hyvitettävä summa riippuu tuotteen kaupallisesta arvosta, ja joissain tapauksissa se voi tarkoittaa, että saat takaisin vain toimituskulut.
Suosittelemme palauttamaan tuotteen alkuperäisessä pakkauksessa.
Alkuperäisen pakkauksen puuttuminen voi johtaa tuotteen arvon alenemiseen.
Ostosumman palautus
Jos kadut ostostasi, saat rahasi takaisin. Jos tuotteen arvo on alentunut, vähennämme sinun vastuullasi olevan summan.
Palautamme kaikki sinulta saadut maksut, mukaan lukien toimituskulut (tämä ei kuitenkaan koske ylimääräisiä toimituskuluja, jos olet valinnut eri toimitustavan kuin halvin tarjoamamme vakiotoimitus), viimeistään 14. päivää siitä päivästä, jolloin olemme vastaanottaneet viestisi, että haluat purkaa sopimuksen.
Palautamme rahat samalla maksutavalla, jolla teit ostoksen, ellei toisin ole sovittu.
Voimme pidättää maksun, kunnes olemme vastaanottaneet tuotteen, ellet lähetä meille todistetta sen palauttamisesta.
Tuotteet tulee lähettää osoitteeseen:
Music Group Denmark A/S
Norddigesvej 4, port 6
8240 Risskov, Denmark
Hyväksymme vain suoraan tähän osoitteeseen lähetetyt paketit.
Valitusoikeus
Jos tuotteessa on jotain vikaa (valitusoikeus)
Tavaroiden ostoon voidaan soveltaa Ostolain virhesääntöjä.
Kun teet ostoksia verkkokaupassamme, sinulla on 24 kuukauden reklamaatio-oikeus.
Voit siis valittaa virheistä tai puutteista, jotka olivat olemassa tuotteen myyntihetkellä. Todistusvelvollisuus on asiakkaalla ensimmäisten 12 kuukauden jälkeen tavarakauppalain 83 §:n mukaisesti. Tämän jälkeen tuote korjataan, vaihdetaan, rahat palautetaan tai tarjotaan hinnanalennusta tilanteesta riippuen. Edellytyksenä on tietysti, että reklamaatio on perusteltu ja että vika ei ole syntynyt tuotteen virheellisen käytön tai muun vahingollisen toiminnan seurauksena.
Ilmaisille ohjelmistoille ei ole tukea tai takuuta, sillä ne sisältyvät usein tiettyihin tuotteisiin kokeiluversiona tai "Limited Edition" -versiona.
Valmistaja tarjoaa tuen toimitetuille ohjelmistoille. Lue lisää takuukorjauksesta.
Kuinka kauan minulla on aikaa valittaa?
Reklamaatio tulee tehdä "kohtuullisen ajan" kuluessa siitä, kun olet havainnut tavarassa olevan vian. Jos teet valituksen kahden kuukauden kuluessa vian havaitsemisesta, reklamaatio tulee ajallaan.
Lue lisää valituksista verkkosivuillamme olevasta infokeskuksestamme.
Tuote lähetetään tilauksesta osoitteeseen:
Music Group Denmark A/S
Norddigesvej 4, Port 6
8240 Risskov
Att.: Repair
Jos reklamaatio on perusteltu, hyvitämme toimituskulut, jos olet ostanut GLS-pakkausetiketin verkkokaupastamme.
Tuote tulee aina lähettää takaisin asianmukaisessa pakkauksessa. Muista myös hankkia kuitti lähetyksestä.
Otamme vastaan vain suoraan aiemmin ilmoitettuun osoitteeseen lähetetyt paketit.
Kun palautat tuotteen, liitä mukaan yksityiskohtainen kuvaus ongelmasta.
Korjaukset
Ennen kuin palautat tuotteen, kerro meille ongelmasta mahdollisimman yksityiskohtaisesti.
Joissain tapauksissa korjausaikaa voidaan minimoida lähettämällä tuote korjaamolle, joten ota meihin yhteyttä saadaksesi lisätietoja.
Käytä vapaasti korjauslomakettamme ja muista liittää mukaan laskukopio.
Tämä ei ole vaatimus, mutta se helpottaa tapausten käsittelyä ja minimoi valituksen käsittelyajan. Huomautus! Emme ota vastaan postiennakolla lähetettyjä paketteja tai vastaavia.
Jos tuotteessa ilmenee vika takuuaikana (12 kuukauden takuu ostopäivästä + 12 kuukauden takuu), sinun on toimittava seuraavasti:
1. Täytä online-RMA-lomake.
2. Lähetä meille täytetty RMA-lomake.
3. Odota vastaustamme korjausohjeineen.
4. Lähetä tuote ohjeidemme mukaan (tuote voidaan usein lähettää suoraan valmistajalle, koska se lyhentää korjausaikaa).
Kun lähetät paketin, sinun TÄYTYY liittää mukaan:
1. Tuloste RMA-lomakkeesta (kun olet täyttänyt lomakkeen, saat kopion sähköpostitse)
2. Kopio alkuperäisestä laskusta (löytyy asiakastililtäsi)
3. Yleiskatsaus ohessa olevista laitteista, esim. virtalähde
4. Osoite, johon tuote on palautettava korjauksen jälkeen. Palaamme sinulle takaisin mahdollisimman pian.
Jotta voimme tarjota sinulle Klarnan maksutapoja, saatamme kaupan ostotapahtuman yhteydessä välittää henkilötietojasi yhteys- ja tilaustietojen muodossa Klarnalle, jotta Klarna voi arvioida, oletko oikeutettu heidän maksutapoihinsa ja räätälöidä nämä maksutavat sinulle. Siirrettyjä henkilötietojasi käsitellään Klarnan oman tietosuojailmoituksen mukaisesti.
Korjauksen ehdot
1. Tuote on lähetettävä asianmukaisesti pakattuna ja mieluiten alkuperäispakkauksessaan.
2. Mikäli ilmoitettua virhettä ei havaita tai virhe johtuu jostain muusta kuin meille lähetetystä tuotteesta, tarkastusmaksu 54 EUR, sis. ALV. Summa veloitetaan laskua kohden, ja se on maksettava ennen kuin tuote palautetaan sinulle.
3. Maksamme toimituskulut, kun palautamme tuotteen korjauksen päätyttyä (vain yksityisasiakkaat)
4. Me katamme palautuskustannukset, mutta vain, jos käytät palautuspakkaustarrojamme ja vain jos korjaus kuuluu takuun piiriin tai on oikeutettu reklamaatioon (vain yksityisasiakkaat)
Ostolain yleiset säännöt
Ellei yllä olevassa tekstissä toisin mainita, noudatamme Ostolain (the Purchase Act) yleisiä sääntöjä.
Sopimus on suunniteltu ja tehty tanskan kielellä, eikä sitä ole saatavilla verkkokaupastamme, minkä vuoksi sinun tulee tulostaa ja tallentaa tilausvahvistus.
Henkilötietopolitiikka
Tarvitsemme seuraavat tiedot, kun teet ostoksia meillä:
Nimi, osoite, puhelinnumero ja sähköpostiosoite.
Rekisteröimme ja luovutamme henkilötiedot, joita tarvitaan, jotta voimme toimittaa tuotteen sinulle.
Välitämme seuraavat henkilötiedot:
• Nimi
• Osoite
• Puhelinnumero
• Sähköposti
Alla on luettelo yrityksistä, joille henkilötietoja välitetään, ja sen tarkoituksesta:
• GLS - mahdollistaa toimituksen
• Postnord - mahdollistaa toimituksen
• Dachshund - mahdollistaa toimituksen
• UPS - mahdollistaa toimituksen
• TNT - mahdollistaa toimituksen
• Blue Water Shipping - mahdollistaa toimituksen
• Economics - mahdollistaa kirjanpidon taloushallintojärjestelmässämme
Henkilötietosi rekisteröidään Music Group Denmark A/S:lle ja säilytetään viisi vuotta, jonka jälkeen tiedot poistetaan.
Teemme myös yhteistyötä useiden muiden yritysten kanssa, jotka tallentavat ja käsittelevät tietoja. Yritykset käsittelevät tietoja vain meidän puolestamme eivätkä saa käyttää niitä omiin tarkoituksiinsa.
Työskentelemme vain EU:ssa tai muissa maissa olevien tietojen käsittelijöiden kanssa, jotka voivat tarjota tiedoillesi riittävän suojan.
Äänidatasta vastaa Music Group Denmark A/S.
Sinulla on oikeus saada tietoa siitä, mitä tietoja käsittelemme sinusta.
Jos uskot, että tiedot ovat virheellisiä, sinulla on oikeus saada ne oikaistua. Joissakin tapauksissa meillä on velvollisuus poistaa henkilötietosi, jos pyydät sitä. Tämä voi olla esimerkiksi, jos tietojasi ei enää tarvita siihen tarkoitukseen, johon meidän piti käyttää niitä. Voit myös ottaa meihin yhteyttä, jos uskot, että henkilötietojasi käsitellään lain vastaisesti. Voit kirjoittaa meille osoitteeseen: info@soundstorexl.fi
Valitusoikeus
Jos haluat kuluttajana tehdä valituksen ostoksestasi, sinun tulee ottaa meihin yhteyttä sähköpostitse osoitteeseen: info@soundstorexl.fi. Jos emme löydä ratkaisua, voit lähettää virallisen valituksen osoitteeseen:
Center for Complaint Resolution
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk
Jos asut jossain muussa EU-maassa kuin Tanskassa, voit valittaa EU:n komission online-valitusportaaliin osoitteessa http://ec.europa.eu/odr
Normaali peruutuslomake
(Tämä lomake voidaan täyttää ja palauttaa vain, jos peruuttamisoikeutta käytetään)
Vastaanottaja:
Music Group Denmark A / S
Norddigesvej 4,
8240 Risskov, Denmark
info@soundstorexl.fi
Vakuutan täten, että haluan käyttää peruuttamisoikeutta seuraavien tuotteiden/palveluiden ostosopimukseen liittyen:
____________________________________________________________________________________________
Tilattu: ____________________________ Vastaanotettu: ______________________________
Kuluttajan nimi: ____________________________________________________________
Kuluttajan osoite: _____________________________________________________________
Kuluttajan allekirjoitus: ________________________________________________
Päivämäärä: _________________
(vain jos lomakkeen sisältö ilmoitetaan paperilla)
Kaupankäyntiehdot on viimeksi päivitetty 31.12.2020